Delta som utställare eller partner 2025
Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten.
Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar
Gör fler affärer och ta plats på handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. Retail Technology och e-Commerce Expo är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och offline. För handeln finns det ingen viktigare mötesplats därför är Retail Technology och e-Commerce Expo är det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.
Här samlas 250 utställare och över 3500 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.
+ 3500
Besökare
+ 200
Talare
+ 250
Utställare
Tre mässor
under ett tak
Retail Technology 2025 arrangeras parallellt med eventen e-Commerce Expo och Stockholm Tech Show. De tre eventen skapar tillsammans en unik arena som driver den tekniska utvecklingen framåt, där innovativa lösningar och framtidens handel presenteras och diskuteras. De tre mässorna erbjuder fler besökare för dig som ställer ut.
Mötesplatsen är helt kostnadsfri för alla besökare.
Fokusområden
Retail Technology
Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning
Omnikanal och e-handel
Hållbarhet och gröna teknologier
Tekniker och upplevelser i butik
Hantering av kundidentitet och åtkomst (CIAM)
Innovativa leveranslösningar
Säkerhet i detaljhandeln och förlustförebyggande
Plattformar för medarbetarupplevelse
e-Commerce Expo
e-commerce
Marknadsföring
Logistik
leverans och returer
Kassasystem och betalningar
Webbdesign och utveckling
Kundupplevelse och personalisering
Artificiell intellegens (AI) och maskininlärning
Axplock av besökare 2024
Var med i händelsernas centrum, här möts över 3500 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi hela retailbranschen!
Vem träffar du?
Till Retail Technology kommer:
Etableringsansvariga
Funktionsansvariga
Inköpsansvariga
Konceptansvariga
Butiksutvecklare
Butiksägare
Dekoratörer
Butiksinredare & arkitekter
Butikskonsulter
Företagsledning
Webadmin
Affärsutvecklare
 
Varumärkesansvariga
Ledningsgrupper / VD
Repr. för shoppingcentrum / inköpsorganisationer
Hållbarhetsansvariga
Logistik / lager / supply chain ansvariga
Marknadsansvariga
Space Managers
Säkerhetsansvariga
Butikschefer
Finance Manager
Purchasing Director
4 Kostnadsfria scener
Nytt för 2025 är att allt innehåll nu är förflyttat ut på mässgolvet. Inga stängda seminarier, istället erbjuder vi fyra öppna scener med noggrant utvalt innehåll, specifikt anpassat för handeln. Detta ger alla deltagare fri tillgång till inspirerande presentationer och diskussioner, direkt på plats. Det öppna formatet främjar interaktion och möjliggör en dynamisk upplevelse för både besökare och utställare.
The Future of Innovation Commerce
Framtiden för e-handeln ser ljus ut, där digitalisering och globalisering driver fram nya möjligheter. Teknik som AI, blockchain och IoT revolutionerar sättet företag interagerar med kunder och hanterar transaktioner. Anpassningsbara plattformar möjliggör skräddarsydda kundupplevelser, medan hållbarhet och socialt ansvar blir allt viktigare i företagens strategier.
Customer, Marketing & Loyalty
Kund, marknadsföring och lojalitet är centrala för framgång i handeln. Genom att förstå kundernas behov kan företag skapa effektiva marknadsföringsstrategier och lojalitetsprogram som driver återkommande köp och stärker varumärket i en konkurrensutsatt marknad.
Sustainability, Supply Chain & Delivery
Hållbarhet, leveranskedja och leverans är centrala områden för framtidens handel. Att integrera hållbarhet i hela leveranskedjan är inte bara en konkurrensfördel utan även en nödvändighet i dagens klimatmedvetna samhälle. Effektiva och transparenta leveranskedjor minskar miljöpåverkan och säkerställer att produkter når kunder på ett etiskt och miljövänligt sätt.
Ai, data & the future of innovation
AI, data och framtidens innovation driver fram en ny era inom affärsvärlden. Genom att utnyttja AI och avancerad dataanalys kan företag förutse trender, förstå kundbeteenden och skapa skräddarsydda upplevelser. Detta möjliggör snabbare och mer informerade beslutsprocesser, vilket i sin tur leder till banbrytande innovationer
Kompetensutveckling på högsta nivå
Ett dynamiskt och spännande scenprogram väntar besökarna på Retail Technology. Här får de uppleva framtidens innovationer, banbrytande verksamhetsutveckling och revolutionerande tekniska lösningar. Programmet omfattar fokusområden som e-handel och omnichannel-lösningar, kundupplevelse och personalisering, butikstekniker samt säkerhet och bedrägeribekämpning. Scenprogrammet är till för alla, en unik chans till kunskapsutbyte, nätverkande och att skapa värdefulla kontakter inom handeln.
Charlotte Monro
Global Product Marketing
Booking,com
Martin Hansson
VD
Stronger
Anders Svensson
Ordförande
Svensk handel
Marie Nygren
CEO
Coop
Thomas Noroxe
VD
Joe & The Juice
Bianca Ingrosso
Grundare, entreprenör och Influencer
CAIA Cosmetics
Bård Kvamme
Director
Norröna
Jacqueline Kothbauer
Futurist
Johanna Eriksson Hamrén
CEO
CAIA
Martin Hallander
VD
ARKIVET Second Hand
Rickard Lyko
VD
Lyko
Ted Boman
VD
Gina tricot
Florian Westerdahl
Head Of Technology
Lindex
Johan Augustsson
Board Executive
Runvensgruppen
Sebastian Karlsson
Marknadschef
Flying Tiger
Veronica Dsouza
founder
Carcel
Därför ska du ställa ut eller delta som partner
Ansikte mot ansikte
Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.
Maximera din exponering
Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.
Besökarna
Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.
Tydlig ROI
Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.
Mer än bara en mässa
Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats. Mötesplatsen florerar av talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.
Nätverka
Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.
Komplett mötesplats med extra allt
Nyhet 2025: AI-Spår
Artificiell intelligens (AI) är en game-changer för detaljhandeln, och den erbjuder kraftfulla verktyg för att skapa ett hållbart och effektivt affärslandskap. Möjligheterna med AI är enorma, men det kan vara utmanande att navigera från nybörjare till att verkligen utnyttja AI potential i din verksamhet. Vår mötesplats är här för att stödja dig genom hela AI-resan – från att få inspiration och förstå de etiska aspekterna, till att hantera informationssäkerhet och implementera lösningar. Med insikter från våra experter, samarbetspartners och utställare får du tillgång till en unik plattform för att utforska hur AI kan revolutionera din handelsstrategi och driva ditt företag framåt.
NYHET 2025: Hackathon
Hackathon är en av höjdpunkterna på mötesplatsen. En unik möjlighet att dyka djupt ner i den snabbt föränderliga världen av teknologisk innovation. Medan mässgolven pulserar av spännande innovationer och nyheter är Hackathon en plats för praktiskt lärande och kreativ utforskning. Var med och upplev hur spännande lösningar växer fram under ett dynamiskt Hackathon, några som du kanske kan applicera i er egen organisation. Ta del av innovativa lösningar, kreativt nytänkande och mingla med branschexperter. Här ser du framtiden växa fram!
NYHET 2025: Advisory Board
Nyhet för året är att mässan har ett eget Advisory Board, bestående av en grupp framstående experter, specialister och ledare inom handeln. Advisory Board tillhandahåller strategisk och operativ vägledning för att säkerställa att mässornas innehåll och program både är aktuellt och framåtblickande för branschen.
Morgonseminarier
Mässdagen startar med våra kostnadsfria morgonseminarier! Upplev inspirerande föreläsningar och få nya insikter - ett perfekt sätt att starta dagen med lärande och inspiration.
Nätverksträffar och matchmaking
På mässan kan både besökare och utställare ta del av mötesplatsens digitala verktyg. Här pågår en ständig matchmaking som leder till nya kontakter och nya möjligheter. Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.
Utställning
Upptäck över 250 utställare, leverantörer och hundratals innovationer i en inspirerande miljö – helt kostnadsfritt för alla besökare. Missa inte chansen att utforska framtidens samarbeten på mässgolvet!
Statistik 2024
74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.
72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.
80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.
91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.
Besöksstatistik 2024
Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:
99% Få överblick över branschen
92% Skapa nya kontakter
79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk
85% Upphandling/inköp
91% Ta del av nyheter
82% Gå på seminarier
Utställarstatistik 2024
69% Av utställana kommer att sälja produkter som ett resultat av att ställt ut på mötesplatsen.
83% av utställarna svarar JA på att de kommer ställa ut nästkommande år
40% pratade med +100 kunder/prospekts på mässan
Utställarcitat
Under de senaste åren har Retail Technology-mässorna varit jättelyckade för Focalpay, och vi har haft många besökare och utställare i vår monter som vill prata om vår handelsplattform. Därför vill vi återvända nästa år för att träffa kollegor, partners och vänner i branschen och visa de senaste funktionerna i vår handelsplattform – Focalpay
Jättebra mässa, bra bryck, bra engagemang från besökarna. Stort intresse för många av våra produktområden. Helt klart en av de bättre mässorna. – Crona Software
Vi hade en fantastisk tid på årets Retail Technology-mässa! Det är otroligt inspirerande att möta så många engagerade handlare och banbrytande företag. – Playipp