Arrangeras parallellt

13

Dagar kvar till nästa mässa

Boka monter

Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar

Gör fler affärer och ta plats på handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. Retail Technology och e-Commerce Expo är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och  offline. För handeln finns det ingen viktigare mötesplats och de nämner inspiration och att göra affärer bland de viktigaste anledningarna till att besöka mässan. Det är därför Retail Technology och e-Commerce Expo är det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.

2024 utökar vi med ett helt nytt fokusområde, Retail Interior Design och en global konferens med talare från världens alla hörn . Här samlas 250 utställare och över 4000 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.

Två mässor under ett tak

Retail Technology

Nordens största mässa och mötesplats för hela handeln.

Retail Technology Stockholm är Nordens mest dynamiska och inflytelserika samlingspunkt för handeln. Här samlas aktörer för att omfamna förändringen och aktivt forma framtidens handel mot en personifierad kundupplevelse.

Branschens ledare samlas på mässan för att utforska banbrytande strategier för framgång, fokuserat på kundnöjdhet och ökad försäljning. Hjälp dem hitta nycklarna till att säkra sina kunders lojalitet och boosta sin försäljning.

e-Commerce Expo

Nordens ledande mässa för alla e-handlare.

På e-Commerce Expo samlas marknadsförare och e-handlare från hela Sverige för att utforska den digitala framtiden. Genom att aktivt söka innovativa lösningar strävar de efter att nå ut på marknaden, säkra framtida kunder och driva sin digitala marknadsföring framåt.

I e-handelns växande era har personliga möten blivit ännu viktigare för att skapa starka band och tillgodose kundernas krav. e-Commerce Expo är möjligheten att dela med sig av verktyg, tjänster och expertis direkt till e-handelns beslutsfattare.

Fokusområden

Retail Technology

Retail Interior Design

Kundfokus & marknadsföring

Framtidens teknik som driver försäljningen

Framtidens upplevelser

Framtidens e-handel

Framtidens innovationer anpassade för handeln

e-Commerce Expo

e-commerce

Mobil marknadsföring

Digital Marknadsföring

Säker och innovativ betalning

Logistik & distribution

The Nordic region´s home of retail changemakers

Var med i händelsernas centrum, här möts 4 000 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi hela retailbranschen!

+ 3905

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 650

Delegater

Ta del av inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar.

+ 250

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

URVAL AV TIDIGARE UTSTÄLLARE

Årets största nyhet
R-eTail Talk

Upplev årets mest framåtblickande konferens för retail på Retail Technology 2024.

Här presenteras ett högaktuellt och inspirerande program som inte bara speglar de senaste trenderna utan även belyser områden och perspektiv som formar detaljhandelns framtid. Oavsett din roll i retailbranschen, erbjuder konferensen dig en unik möjlighet att fylla på med värdefulla insikter, bredda din kunskap och knyta kontakter med branschkollegor och experter.

Här erbjuds visionära framtidsanalyser från branschledare som kommer att inspirera och utmana dina tankesätt.

Keynote Kasper Garnell

Global Brand Director på juicekedjan Joe & The Juice. Joe & The Juice är känd för sina juice- och kaffeprodukter, och deras moderna och trendiga restauranger har blivit populära destinationer för människor som söker hälsosamma drycker och snacks. Med en närvaro i 9 delstater och 58 butiker har företaget en solid grund att bygga vidare på och kan överväga ytterligare expansion och tillväxtstrategier för att fortsätta att växa på den amerikanska marknaden.

Retail Technology

Kasper Garnell

Global Brand Director

Keynote Adriana Kamjoo

Director of Leasing på American Dream. American Dream-projektet i East Rutherford, New Jersey, är en imponerande blandning av underhållning, detaljhandel och restauranger och sträcker sig över mer än 3 miljoner kvadratmeter.

Director of Leasing är en viktig och krävande roll som bidrar till att göra American Dream till en framstående destination för underhållning, shopping och matupplevelser i området.

Retail Technology

Adriana Kamjoo

Director of Leasing

Jo Hickson

Ledare för laboratoriet på Tesco,  och  involverad i att undersöka och implementera nya teknologier, processer och affärsmodeller för att förbättra kundupplevelsen och effektiviteten hos Tesco’s online shoppingplattform. Att ha en stark närvaro och fungerande plattform är avgörande för att möta kundernas behov och förväntningar, särskilt med tanke på den ökande populariteten för e-handel och det ökande antalet användare som föredrar att handla online.

Retail Technology

Jo Hickson

Head of Labs

Från Göteborg till Helsingfors - Fireside chat med Susanne Ehnbåge

Lyssna på en unik fireside chat tillsammans med Susanne Ehnbåge, en av de mest omtalade ledarna inom nordisk retail senaste åren. Från Göteborg till Helsingfors kommer hon att dela med sig av sina insikter om ledarskap, omnichannel-strategier och hållbarhet inom varuhusen och köpcentrumens värld. Förbered dig på att bli inspirerad av hennes passion för att driva förändring och forma framtiden för mode.

Säkra din biljett
Retail Technology

Susanne Ehnbåge

CEO

Urval av Talare

Fler talare presenteras inom kort.

Adriana Kamjoo

Director of Leasing

American Dream

Charlotte Monro

Global Product Marketing

Booking,com

Jo Hickson

Head of Labs

Tesco Technology and Group Innovation

Susanne Ehnbåge

CEO

Stockmann Group

Petra Thungården

Grundare

Adoore

Martin Hansson

VD

Stronger

Emma Hallerstedt

Industry Leader Retail

Google

Linda Wakeham

PR & Kommunikationschef

Kronans apotek

Anders Svensson

Ordförande

Svensk handel

Marie Nygren

CEO

Coop

Kenneth Fredriksen

Senior Vice President, Europe Region & Subsidiary Board Director

Huawei

Thomas Noroxe

VD

Joe & The Juice

Därför ska du ställa ut eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maximera din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.

Tydlig ROI

Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.

Mer än bara en mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och konferens. Konferens har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.

KOMPLETT MÖTESPLATS MED EXTRA ALLT

Konferenspass

Konferensprogram

Ta del av R-eTail Talk, en konferens i absolut toppklass. Möt mängder med talare och lyssna till branschexperter, ledande företag, inspiratörer samtidigt som du ser den senaste utvecklingen.

Kostnadsfritt

Mässa

Mässan är kostnadsfri och här möter du över 250 av branschens ledande leverantörer som visar upp de senaste produkterna och tjänsterna. Mötesplatsen erbjuder en unik möjlighet att nätverka, upptäcka nya affärsmöjligheter och innovationer.

Kostnadsfritt

Öppna scener

På mässgolvet finns flertalet scener som erbjuder kostnadsfri kompetensutveckling på högsta nivå, här kan du som besökare ta del av de senaste trenderna, nyheter och få tips och idéer inför framtidens arbete.

Kostnadsfritt

Nätverksträffar

Varje mässdag öppnas med en nätverksträff som förenar olika fokusgrupper inom handeln för att diskutera allt från framtidens kund till ökad försäljning.

Kostnadsfritt

Matchmaking

På mässan kan både besökare och utställare ta del av mötesplatsens digitala verktyg. Här pågår en ständig matchmaking som leder till nya kontakter och nya möjligheter.

Mingelbiljett

Mingel

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.

 

FOKUSDAGAR

Nytt fokusområde - Retail Interior Design

2024 presenteras  ett helt nytt fokusområde som belyser innovativ och främjande butiksdesign och butiksinredning från leverantörer över hela Norden.

Besöksstatistik 2023

92%

92% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

94%

94% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

67%

67% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.

Besöksstatistik 2023

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

99% Få överblick över branschen

92% Skapa nya kontakter

79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

85% Upphandling/inköp

91% Ta del av nyheter

82% Gå på seminarier

SAMARBETSPARTNERS