Arrangeras parallellt

Delta som utställare eller partner 2025

Köpstarka besökare vill träffa dig, under mässan genomförs över 50.000 kvalitativa kundmöten.

324

Dagar kvar till nästa mässa

Boka monter

Träffa hela handeln och e-handeln under två intensiva säljdagar

Gör fler affärer och ta plats på handelns viktigaste och mest betydelsefulla mötesplats när alla beslutsfattare samlas under ett tak för att leta nya leverantörer och samarbeten. Retail Technology och e-Commerce Expo är en unik kombination av två mötesplatser som visar hela kundresan mellan online och  offline. För handeln finns det ingen viktigare mötesplats och de nämner inspiration och att göra affärer bland de viktigaste anledningarna till att besöka mässan. Det är därför Retail Technology och e-Commerce Expo är det perfekta tillfället att visa nya produkter, tjänster och lösningar samt träffa potentiella kunder med stort köpinflytande.

Här samlas 250 utställare och över 3500 besökare. Delta som utställare, partner eller sponsor och träffa mängder av personer i ledande positioner från handeln och e-handeln. Kontakta oss för att boka en monter idag.

Tre mässor
under ett tak

Retail Technology 2025 arrangeras parallellt med eventen e-Commerce Expo och Stockholm Tech Show. De tre eventen skapar tillsammans en unik arena som driver den tekniska utvecklingen framåt, där innovativa lösningar och framtidens handelstekniker presenteras och diskuteras. Detta samlade forum erbjuder en plattform för nätverkande, kunskapsutbyte och inspiration för branschens aktörer, med målet att forma framtidens digitala landskap och stärka konkurrenskraften på den globala marknaden.

Mötesplatsen är helt kostnadsfri för dig som besökare!

Nordens största mässa och mötesplats för hela handeln

Nordens största mässa för Hi-tech och transformation genom ny teknik

Fokusområden

Retail Technology

Retail Interior Design

Kundfokus & marknadsföring

Framtidens teknik som driver försäljningen

Framtidens upplevelser

Framtidens e-handel

Framtidens innovationer anpassade för handeln

e-Commerce Expo

e-commerce

Mobil marknadsföring

Digital Marknadsföring

Säker och innovativ betalning

Logistik & distribution

Axplock av besökare 2024

Var med i händelsernas centrum, här möts över 3500 branschaktörer, där 1 av 3 är C-level från alla Nordens ledande varumärken och handeln. Tillsammans förvandlar och utvecklar vi hela retailbranschen!

+ 3500

Besökare

Möten, nya insikter, kompetensutveckling
och utbyte av erfarenheter

+ 200

Talare

Inspirerande och
insiktsfulla föreläsningar.

+ 250

Utställare

Företag och organisationer
som visar upp de bästa lösningarna för dig

AXPLOCK UTSTÄLLARE 2024

Axplock av tidigare talare

Charlotte Monro

Global Product Marketing

Booking,com

Martin Hansson

VD

Stronger

Anders Svensson

Ordförande

Svensk handel

Marie Nygren

CEO

Coop

Thomas Noroxe

VD

Joe & The Juice

Bianca Ingrosso

Grundare, entreprenör och Influencer

CAIA Cosmetics

Bård Kvamme

Director

Norröna

Jacqueline Kothbauer

Futurist

Johanna Eriksson Hamrén

CEO

CAIA

Martin Hallander

VD

ARKIVET Second Hand

Rickard Lyko

VD

Lyko

Ted Boman

VD

Gina tricot

Florian Westerdahl

Head Of Technology

Lindex

Johan Augustsson

Board Executive

Runvensgruppen

Sebastian Karlsson

Marknadschef

Flying Tiger

Veronica Dsouza

founder

Carcel

Därför ska du ställa ut eller delta som partner

Ansikte mot ansikte

Ansikte mot ansikte har visat sig vara det överlägset mest effektiva sättet att sälja produkter och tjänster. Varje utställare och partner genomför i snitt 80 kundmöten, under två intensiva dagar träffar du lika många kunder som det normalt tar flera månader att träffa.

Maximera din exponering

Maximera din exponering, genom att ställa ut får ni stor och synlig exponering på mässan. Ni kommer dessutom också dra nytta av mötesplatsens omfattande marknadsföringskampanj före, under och efter mässan.

Besökarna

Här träffar du högkvalitativa besökare, beslutsfattare som det normalt inte går att boka möten med, de viktigaste inköparna kommer till mötesplatsen.

Tydlig ROI

Tydlig och mätbar ROI, du kan snabbt räkna hem kostnaden för dina möten och vad de genererat i affärer.

Mer än bara en mässa

Mässan har mängder med erbjudanden och aktiviteter på plats mötesplatsen är både en mässa och konferens. Konferens har otroligt mycket att erbjuda som man inte vill missa. Mängder med talare, branschseminarier och paneldiskussioner och en mängd aktiviteter och inspiration.

Nätverka

Nätverka med din bransch och möt företag som letar efter de produkter och tjänster du erbjuder. Under dagarna arrangeras mingel, nätverksträffar, paneldiskussioner och mycket mer, som tillsammans skapar en dynamisk mötesplats för hela handeln.

Komplett mötesplats med extra allt

Morgonseminarier

Starta mässdagen med våra kostnadsfria morgonseminarier! Upplev inspirerande föreläsningar och få nya insikter - ett perfekt sätt att starta dagen med lärande och inspiration.

Öppna scener

Mässan erbjuder kostnadsfria föreläsningar och aktiviteter på flera scener. Lyssna till framstående talare från handeln delar sina insikter och erfarenheter.

Nätverksträffar och matchmaking

Varje mässdag öppnas med en nätverksträff som förenar olika fokusgrupper inom handeln för att diskutera allt från framtidens kund till ökad försäljning. På mässan kan både besökare och utställare ta del av mötesplatsens digitala verktyg. Här pågår en ständig matchmaking som leder till nya kontakter och nya möjligheter.

Utställning

Upptäck över 250 utställare, leverantörer och hundratals innovationer i en inspirerande miljö – helt kostnadsfritt för alla besökare. Missa inte chansen att utforska framtidens samarbeten på mässgolvet!

Se utställare 2024

Mingel

Efter första mässdagen arrangeras ett fartfyllt mingel där du som besökare får chans att knyta nya kontakter. Ta del av prisutdelningar, tilltugg, live-uppträdande och överraskningar värda att minnas.

Besöksstatistik 2024

74%

74% av beslutsfattarna besökte mässan för att få underlag till upphandling.

72%

72% av besökarna beslutar eller påverkar inköp.

80%

80% beslutsfattare uppgav att de under den närmaste tiden kommer att köpa en eller flera av de produkter/tjänster som visats på mässan.

91%

91% av utställarna har fått nya kontakter som kan leda till affärer.

Besöksstatistik 2024

Besökarna uppgav följande syften med mässbesöket:

99% Få överblick över branschen

92% Skapa nya kontakter

79% Träffa nuvarande kontakter och branschfolk

85% Upphandling/inköp

91% Ta del av nyheter

82% Gå på seminarier

SAMARBETSPARTNERS 2024